ذهن ناخودآگاه دقیقا چیست؟

هر زمان که ذهن هوشیار یا آگاه شما در حال فعالیت است، ذهن ناخوداگاه نیز به طور پنهانی در حال کمک کردن و همکاری است. حتما می خواهید بدانید چگونه این کار را می کند. به راحتی، به عنوان مثال زمانی که در حال خواندن این مطلب هستید ذهن ناخوداگاه شما قسمت هایی از اطلاعات را دریافت می کند و آن را پردازش و در نهایت ذخیره می کند. هر زمانی که سعی کنیم این اطلاعات را به یاد بیاوریم، مغز از این قسمت استفاده خواهد کرد.

به گزارش مجله آلامتو؛ با این حال، در حالی که جمع ‌آوری، پردازش، و به یاد آوردن اطلاعات با ضمیر ناخودآگاه ما آسان است، یاد گرفتن اینکه چطور از ذهن ناخوداگاه خود برای انجام وظایف دیگر استفاده کنیم، ساده نیست. اگر بخواهیم از ذهن ناخوداگاه خود برای موفق تر شدن استفاده کنیم، باید در ابتدا کمی بیشتر در مورد آن بدانیم. در این مطلب به ذهن ناخوادگاه و نحوه بهره گیری از آن می پردازیم. با ما همراه باشید.

ذهن ناخوداگاه چیست؟

اول از همه بیایید در مورد اینکه "ذهن ناهوشیار یا ذهن ناخوداگاه چیست؟" صحبت کنیم. این زیگموند فروید بود که این نظریه را به عنوان بخشی از سطوح ذهن ایجاد کرد. فروید استدلال کرد که ما سه سطح ذهنی داریم که آن ‌ها به شرح زیر هستند:

هوشیار یا آگاه: احساسات و افکار روزمره ما

نیمه هوشیار یا نیمه آگاه: اطلاعاتی که برای یادآوری از آنها استفاده می کنیم. خاطرات یا اطلاعات مورد نیاز برای انجام کارهای خاص.

ناخوداگاه: اطلاعاتی که بدون درک ما از آن، کلیت رفتار ما را شکل می دهد.

حتی زمانی که ما آگاهانه از این بخش‌ های ذهن خود استفاده نمی‌ کنیم، به طور مداوم در حال توسعه هستند. ضمیر ناخودآگاه ما به طور مداوم مشغول پردازش و جمع‌ آوری اطلاعات است، حتی هنگامی که شما این اطلاعات را می‌ خوانید. در حقیقت، این قسمت از مغز نسبت به ذهن هوشیار ۵۰۰،۰۰۰ برابر بیشتر اطلاعات ما را پردازش می ‌کند!

 


می پسندم نمی پسندم
دانلود / توضیحات بیشتر